Rabu, 25 November 2009

p/s : aku tak pernah ada sailormoon sticker.itu hanya contoh.


itu adalah cupcakes hasil creativity zack =D rasa beruntung ada kawan yang ada business cupcakes. actually it was celebrated 3 days late but was ok since it's better late than never kan? birthday kali ni agak special.bukan dari aspek hadiah-hadiah yang dikumpul.tapi lebih kepada aspek2 emosi.camne tu?mungkin aku je yang faham ayat ni.
actually aku bukanlah someone yang mewajibkan birthday aku disambut gilang gemilang penuh surprises since dari kecik pun tak pernah mak aku bagi surprise masa birthday.mak selalu bagi hadiah & cake je.kalau takde present pun cukup la setakat ingat and wish.i'll feel blessed. tapi benda yang aku wajib buat setiap kali birthday is the wish.maksudnya..aku selalu wish that this year will bring me this & that..or aku harap this year i'll be able to do or achieve this or that.memang setiap kali birthday aku akan tell myself that i need to get this or that.some sort like a new year resolution la.and biasanya bila datang new year,my new year resolution akan lebih kurang dengan my birthday wishes.that's why bila ditanya 'what type of person are you?' akan jawab 'objective kind of person' i'm so objective-oriented but of course i wont simply tell everyone what are my objectives this year or then.itu biarlah between me & myself.
so sekarang tinggal lebih kurang sebulan je lagi to the end of 2009.a year will pass.a time to recall & revise things.apa yang dah dicapai,apa yang belum dicapai,apa yang dirancang untuk dicapai. i think life really needs all these.tak semestinya impian yang besar-besar like owning a BMW or what.yang kecik dan simple like re-owning a sailormoon sticker yang dah hilang masa darjah 5 dulu pun ok ape.kira berobjective jugak la hidup tu kan? and i belive whether we realize it or not,each of us is actually doing the same thing,the matter that differ is how serious you take them.atau kamu hidup tanpa apa-apa untuk dicapai.atau mungkin kamu hanya seorang setter but nor an achiever?and this is another waste.mari fikir.

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ok pe ader sticker sailormoon... hheheheh aku dulu siap collect komik die beb... berangan nak jd sailor chibimoon...hehhehehe =)arnie

Ani Azizah berkata...

happy birthday darl~
hee~

a'ah la ek..da nk abes 2009..cepat sungguh mase berlalu..most our frens pun da ade yg musim mengawan..huhuhu..whatever it is, i do hope that all ur wishes will come true..okeh!

fara_poda berkata...

hepi belated besday... ckp pasal resolution ni, macam takde yg tercapai pun.. huhu..

fara_poda berkata...

hepi belated besday... ckp pasal resolution ni, macam takde yg tercapai pun.. huhu..

SalizaKadir berkata...

arnie - muahaha aku tak pernah minat pun sailormoon tu =D

ani - thanks darl.mungkin next year musim kamu mengawan pulak sape tau =D [weh aku rasa straight sungguh pekataan mengawan tu]

poda - takpe poda kalau tahun ni tak tercapai..extend next year pulak.give it some time =D

renyok berkata...

waaaa...idup aku tak tentu arah lagi skang nie...."setter or achiver" still hang on it...

SalizaKadir berkata...

it's ok la sue..memang take a lot of time to really figure put apa yang kita nak achieve sebenarnya..but as time goes by,we'll know.cheers!