Sabtu, 16 Januari 2010

-memikirkan sesuatu yang dramatik,tapi gagal-

wah seems like this is my first entry for 2010.kalau nak buat entry untuk new year pun dah rasa macam tertinggal feri.inilah akibatnya bila terlalu asyik baca blog orang lain...blog sendiri bersawang haha dan tak ada new year entry.tak apalah.harap-harap umur masih panjang supaya boleh buat blog entry untuk tahun depan =)

harini terfikir untuk beblogging sebab ada sesuatu berkari-lari didalam otak mintak direlease.something berkisar isu kehidupan tapi tidak melibatkan isu mengenai schedule baru asb yang yang superb affordable & so worth it [ok2 this isnt a marketing dan tak termasuk dalam marketing strategy tahun ni] well lets get thing straight.apa yang ada dalam otak aku yang kecik tapi luas ni? where to start?

baiklah..isu ni mula bermain dalam otak aku since one of my not-really-close friend membuka cerita tentang sebab musabab dia berpisah dengan boyfriend dia,which is also my friend. sebenarnya aku lebih rapat dengan boyfriend [maksud aku ex-boyfriend] dia and aku kenal this girl disebabkan exboyfriend dia.macam mana nak simple kan ayat ni? aku kenal pempuan ni sebab exboyfriend dia tu kawan aku.haa.senang.

reasonnya adalah macam biasa dan selalu kita dengar sekarang ni..scandal.scandal ni dah jadi macam virus.kalau sorang kawan dah ada scandal,yang lain pun menggigil la nak kena ada scandal jugak supaya boleh join sembang bila member-member mula discuss topic spare tyre masa minum petang.tak puas dah ada sorang girlfriend baik.dah tu bila dah terkantoi mula lah buat muka sedih & menyesal seperti akan taubat nasuha tapi hellow kawan-kawan kalau setakat cakap dimulut tu sila jangan percaya.bukan bermaksud buat silap sekali terus tak boleh dimaaf, maksud aku, boleh la maafkan tapi jangan la percaya 100% apa yang dia cakap berdasarkan muka penuh penyesalan dia tu.tapi kan..sebenarnya ini dah kali ke 2 aku dengar boyfriend curang,ada scandal lain,kantoi,mintak maaf menyesal macam akan taubat nasuha,dimaafkan,mulakan lembaran [ececeh 'lembaran' takleh blah] baru dengan pasangan TAPI at last terkantoi yang sebenarnya masih ada hubungan dengan perempuan yang dia pernah berscandal dulu.haih.aku memang tak faham this part.tak letih ke korang hidup macam ni? dah tu kalau scandal sebulan dua kira adjustable jugak la..ini tidak..sampai setahun dua! wallaweyy korang memang very good in management.kalau amek subject management masa kat uni confirm A+. oh atau mungkin kelebihan kemahiran dalam mangement sudah mula dipraktik?

mungkin manusia semakin kurang or langsung tidak bersyukur.mula-mula memang sayang tapi bila nampak yang mantap sket,manja sket,dah mula gelabah.sepatutnya tak payah lah menipu,cakap straight to the face la 'i nampak sorang awek yang lagi mantap dari u,i rasa i suka dia so kita clash aje' paling teruk pun dapat penampar sekali pastu dah la u with ur life & me with mine. tell u what,this is gonna be easier to be taken by the other side compare to ditipu.

moralenya let us be grateful with what we have and let's not lie to our partner.just let's appreciate heart & dont break any.



p/s : yucks sungguhlah korang ni.

6 ulasan:

Aliya berkata...

sometimes, some people never appreciate what they hav now..ape diorang nak dlm hdp ni pon x tau la.Nak seronok je kot,just playing around.
p/s: aku bc perenggan ke-3 tu bepinar otak aku jap..xphm ape ko nak explain,tp at last phm la,ckp je ex.boy dia tu kwn ko..haih sosah sgt =P

-=PTDWNB=- berkata...

my oh my.. it's good to be back.. it's been a while saliza.. :p

in my opinion, there's a positive and negative side of this situation..

the negative side, in brief, it shows that the guy is not loyal.. it also shows that, that guy have other ideas to be with u besides just a simple relationship.. *eh, betul ke saya translate tuh?* what im trying to say is, lelaki tu punya main objective telah ter-switched dari "mencintai anda" kepada "anda" sahaja.. pandai2 lah faham eh..

but...

on the other hand, there's a positive explanation for it.. for instant, u should ask yourself "why".. why did he start to look for a scandal? why he started to loose his interest to u? and a lot more why..

have u changed recently? did u always nagging about nothing? did u do things that he hates?

into any conclusion before u jump, evaluate him you must (yoda style!)

but in my view (a normal guy.. yes, i'm a guy), a male should always appreciate a female he chose.. if not, why the hell that male pick that female in the first place?

if it was me? i would never do that to you.. Cheers~~

-=PTDWNB=-

SalizaKadir berkata...

aliya - orang2 camni memang menjengkelkan.hanya layak dilempang.fullstop.
haha tahniah kepada diri sendiri kerana berjaya memahamkan cik aliya [sila tepuk tangan]



PTDWNB - siapa kamu ni?dari mana kamu ni? [ekekeke amacam?]

perlu diingat ya incik PTDWNBwhateveritstandsfor,ini bukan kes saya tapi kes kawan saya [siyez ni memang kawan aku punya kes]

u're partially true la i cant deny,perhaps perempuan ada silap that's why lelaki berubah,but is that silap is the license to be unfaithful?why dont he put it forth and discuss?

-=PTDWNB=- berkata...

:) it's good that you follow the terms and conditions of your agreement.. i guess RHB put the words simpler than i thought it is.. anyhow, the suggested 'bank' were unable to assisst my request and i am disappointed..

maybe discussion is the best way but most of the time a male keep loosing in every 'war' the encounter.. maybe having a scandal is to be their last resort?

and pity me since it is not your problem.. heee~~

-=PTDWNB=-

Ani Azizah berkata...

cik saliza, to be frank, semasa zaman muda saya dahulu, saya ada ramai scandal after saya break up ngn 1st BF saya kerana dia curang. saya punya la setia pada ketika itu. saya menjadi player hanya kerana nak balas dendam. OMG! that was very wrong, jgn contohi saya!

tapi lama kelamaan saya, atas faktor usia yg semakin meningkat, saya rasa saya tak perlu semua itu apabila saya bertemu dgn lelaki ini. (u know who..hahaha)

whatever happens pun between saya dan lelaki ini, hati saya tetap untuk dia..saya pun tidak tahu mengapa..

sehingga ke hari ini, saya masih menyayangi a.k.a mencintai dia :)

SalizaKadir berkata...

PTDWNB - that is so funny when they have scandal or what's clearer is 'new girlfriend' but at the same time he still wants the first one..that's too greedy.why dont he lets one go and stick to the other,or if he loves the former so much that he cant let her go..why dont he try to sort things out?

bad thing happened to me too.it's just that i didnt meet u at the right time .hahahahah.

ani - u finally find your tru luv so hold to it =D