Sabtu, 4 Julai 2009

dialog yang buat aku terdiam dan berfikir

iqbal : i dengan sudin.dia nak g JB patu nak g terengganu pulak.
saliza : pergi terengganu buat apa? [seperti biasa saye memang keypo]
iqbal : nak g candat [or menangkap] sotong
saliza : lepas candat sotong, sotong tu nak buat apa?
iqbal : laaaa makan la.u cakap ngan sudin
sudin : ye saliza.saya nak ke terengganu menyandat sotong
saliza : patu?nak buat apa dengan sotong tu?
sudin : makan la
saliza : no.i don't get it.awak pergi all the way to terengganu untuk tangkap sotong untuk dimakan??
sudin : ye la
saliza : kan lebih senang kalau beli je kat pasar.patu masak and makan la
sudin : saliza, kita hidup sekali je, saye saje je nak pengalaman menyadat sotong.awak pernah candat sotong?banyak lagi yang kita tak pernah buat kan?

*aku terus speechless*

sebab aku terfikir apa yang dia cakap tu memang betul
umur aku 24 tapi banyak lagi yang aku tak pernah cuba buat [abaikan benda2 negatif]
kadang-kadang our simplicity has caused us to miss some great times in life.

aku harus lebih menghargai masa!
and enjoy every moment!
even the moment of being backstabbed.tak semua orang dapat rasa the feeling of being backstabbed.so instead of marah-marah why i dont just being greatful for experiencing it first-hand.

2 ulasan:

zahidah berkata...

hehe...sebab tuh semau yg berlaku ada hikmah nye, cuma kadang, bila kita ter'over' emo, kita lupa the 'hikmah' tu. :)

SalizaKadir berkata...

hehe betul2 =D kadang2 main cakap je tak fikir dulu.tu la akibatnye hummm