Ahad, 2 Ogos 2009

somebody's stalking~

gosh, siyezly it was scary.it eventually came to my knowledge last week when this strange guy actually called me through the office's general line. he went so normal at the first place asking on my hard-to-be-heard voice.yep.dah seminggu demam [negative h1n1 no need to worry].so mula-mula tu tak suspect apa-apa lah since we're advised to expect good things fron customers.detik mencemaskan tiba bila aku tanya dia nak bercakap dengan sapa and dia cakap 'i nak cakap ngan u lah' and i thought that was strange sebab tak ramai lagi yang kenal aku kat new office tu.eventhough dah rasa cam ada yang tak kena, still maintain macho =) and tanya 'oh,ok.what can i do for you?' and jawapan dia buat mata aku jadi bulat and jaws dropped! 'takdelah, saya saja nak tanya....penat tak jalan kaki pergi keje? jauh tu..lalu post office, pejabat kesihatan & tm' cara dia cakap siyezly buat aku rasa nak nyorok dalam drawer. sebab dah tercengang kepelikan aku pun jadi senyap and at last i went with 'takpelah i busy.bye'

haha.okeh.SCARY. aku rasa macam baru lepas dapat call dari perogol bersiri.and aku sangat takut.

menambah lagi ketakutan tu bila sume housemate aku dah balik kampung.and malam tu aku kene tidur kat rumah tu sorang-sorang.dalam pukul 8 lebih when i was watching the news, ada orang lelaki bagi salam dari luar rumah, sekali lagi mata aku jadi bulat.sampai sekarang aku tak tau sape.dia bagi salam a few times jugak tapi aku tak jawab [ye aku jawab dalam hati je] finally aku dengar dia bercakap dengan budak rumah sebelah. tapi aku sangat yakin dia bagi salam betul-betu depan gate rumah aku. so sampai sekarang misteri masih lagi misteri yang belum terjawab.siapa mamat yang call kat office and siapa yang beri salam? waaa aku dalam ketakutan.dan dilema.

1) semua orang kat office suruh aku buat police report tapi aku rasa macam mengade-ngade pulak, baru dapat prank call [betul ke prank??] camtu dah nak buat police report.

2) patu sume orang tak bagi aku jalan kaki pergi keje.tapi kalau nak suruh aku drive gi keje agak keterlaluan jugak sebab rumah aku sangat dekat ngan office.dah tu, parking kene bayar pulak.haih.

kawan-kawan tolonglah doakan keselamatan aku.hukhuk.

8 ulasan:

fara_poda berkata...

uish.. giler cuak.. ko suruh housemate ko anta g keje la... pastu ko menyamar.. jd cam laki ker.. haha.. best tak idea aku?

R e b e l berkata...

bahaya la weh, dia dah tau rutin harian ko!ko kena gi keja and balik dgn someone, aku nasihatkan

Ani Azizah berkata...

darl, housemate u xde yg 1 ofis ngn u ke?bahaya nih..ish..mntk tlg la sorg teman g n blk keje..

zahidah berkata...

pindah tempat lain! huhuhu.. haih~ :(

SalizaKadir berkata...

poda - aku cam taknak menyusahkan dorang sebab office dorang tu ke timur and aku ke barat ?_?

rebel - tu la.mula2 cam takut gak.tapi pas seminggu takde pape berlaku,aku rase cam ok je

luvlyhoneyluv - takde.uma i tu sume keje lain2.humm

zahidah - hah?baru pindah.nak pindah tempat lain. -_-?

Tanpa Nama berkata...

wei..
bahaya wei..
ko ni..
jgn memain skunk ni..
ko kene bwk payung g keje..
bwk wisel..
bwk pepper dlm beg..
ko kene pakai kasut flat..
nati senng nak lari..
ko kene lalu temapt byk org...
wei danger wei...
:( pesanan ikhlas dri arnie

Tanpa Nama berkata...

wei..
bahaya wei..
ko ni..
jgn memain skunk ni..
ko kene bwk payung g keje..
bwk wisel..
bwk pepper dlm beg..
ko kene pakai kasut flat..
nati senng nak lari..
ko kene lalu temapt byk org...
wei danger wei...
:( pesanan ikhlas dri arnie

SalizaKadir berkata...

huhu tu la aku rase pun memang bahaya gak.and aku memang perlukan weapons tu sume.emm