Jumaat, 29 Mei 2009

aku marah.aku nak tikam kau.


ye harini hari penuh kemarahan.baru je semalam penuh kebahagiaan.it was my graduation day.kebahagiaan berjumpa teman-teman bermain guli *ececeh ade plak main guli kat campus tu.saje nak sedapkan citer ni* susah nak dilafazkan.especially after few months of separation.emm rasanya nak jugak buat 1 entry untuk convocation.banyak jugak funny things happened.natilah tunggu ada masa.


ok.back to the story.tapi kisah kemarahan hari ini ada kaitannya dengan kebahagiaan hari semalam.emm camne tu?nampaknya aku dah buat citer ni jadi complex.

semalam aku received a call from this one company that i've been waiting for quite sometimes.i couldn't tell whether it'll come with good news or bad at the first place but hearing the voice alone has made me feel happy.and yeah,as prayed,Pn Basyariah,a HR's head from that particular company called giving me a good news.

''saliza,congratulation.u're now officially accepted to join the company''

hehehe masetu perasaan sonok tak dapat nak digambarkan.actually aku memang dah set in mind,i give my self 3month's time to find a new job sebab aku sangat tak happy kat firm yang aku kerja sekarang.so Alhamdulillah.usaha & doa di jawab.10th june ni start with that new company.ok that is the nice part.

part yang tak bestnye berlaku semasa aku deliver the resignation letter to my boss.notis untuk 1 minggu but he didnt accept that.he wants it to be a month notice.berlaku sedikit quarrel.at the end aku decided to just accept whatever he's trying to say and hold back whatever words roaming around my brain waiting to be realeased into verbal words.siap taknak bagi cheque gaji aku for may.demmit.takleh tahan bila dia gunakan labor law.oh crap!pandai pulak tu time orang mintak resign nak guna labor law macam i know nothing about it.hello.kang aku ungkit apa yang dia buat kat staff dia based on labor law baru dia tau.tapi oleh kerana aku tau he's the boss.and bosses always win.jadi aku senyap and the last word i said was OK.padahal hati dah membara cam nak meletop.emm

u think u're smart?i think i'm smarter
we'll see

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

wei congrats...
at last ko dpt keje lain..
company maner wei?
kat area bp gak ker?
xoxoxo:) rnie

SalizaKadir berkata...

adela satu company yang sudi terima aku.

nati aku msg eh =D

Ani Azizah berkata...

congrats!
gaji mesti parak neh..
ble nk blanje aku ek?
gagaga..
co pe yang?

p/s : weh, ko blah je..dia tak bg gaji sudah..chinese nih sumtimes racist (most of the time kot)..

ko buat cam staf aku yg kt bawah nih,yg kejap dtg, kejap tak dtg, cm biskut.tp masalahnye ak bayar gaji diorng..sioott..haha..

Tanpa Nama berkata...

ok aku tgu ko mesej...
x de pun mesej...
huhuhuh xoxoxox :( arnie

Aliya berkata...

ala scott, ckp je la company mane kat diorang ni..ke ko nak aku bg tau kat blog aku..lagi sng kan satu msia ley tau..kekadg ni idea aku bgs jgk..:)
anyway congrate darling!

SalizaKadir berkata...

luvlyhoneyluv - parak tu ape weh?tak bape parak la kot.objective cuma nak membebaskan diri dari cengkaman pemakan babi.haha

arni - hehe aku msg la ni

aliya - [sambil menggeleng-gelengkan kepala] kamu memang tak pernah berubah aliya.[menggeleng-gelengkan kepala lagi]

haha amacam?saiko?

SalizaKadir berkata...

luvlyhoneyluv - parak tu ape weh?tak bape parak la kot.objective cuma nak membebaskan diri dari cengkaman pemakan babi.haha

arni - hehe aku msg la ni

aliya - [sambil menggeleng-gelengkan kepala] kamu memang tak pernah berubah aliya.[menggeleng-gelengkan kepala lagi]

haha amacam?saiko?

Aliya berkata...

kalo aku berubah pon persepsi ko kat aku tetap same...so xpayah brbh pon x pe...still the same..:)
ko kan suke aku cam ni???????? aritu aku brbh ko cam risau je.At least ko bley igt aku smpi bile2 cos aku tinggalkan kesan yg mendalam kat ko.

SalizaKadir berkata...

haha ye la tu al.aku takut je kalau tengok ko baik.rasa cam dunia dah berputar luar dari paksinya.takpe la..aku terima je ko yang buruk tu =D

Ani Azizah berkata...

syayang, al kan memang busuk orgnye..
hehehe..
* ampunkan aku al, cd ct ko ak xpulang lg..
hahaha..

fara_poda berkata...

congratz dpt keje baru... ala, ko resign jerr.. tp sblm resign tu, ko buat keje cincai2.. bg bos ko susah.. haha.. cha ya nun alip mmg camtu.. bila ngn malay, diorg je yg btul, pastu pandang hina org cam kita.. mmg dasar pemakan babi.. haha (racist giler aku ni.. berdasarkan pengalaman)